یکی از اسطوره های کمیک بوکی دنیا یعنی استیو دیتکو خالق شخصیت هایی همچون مردعنکبوتی و دکتر استرنج از دنیا رفت

بر اساس گزارشگر هالیوود طراح معروف کمیک بوکی و خالق شخصیت مرد عنکبوتی در آپارتمان خود ( واقع در نیویورک ) و در روز 29 ژوئن ( هشت تیر ) از دنیا رفت 

او شاید بعلت شخصیت ها و داستان هایی که برای مارول نوشته است معروف باشد  

استیو اوایل در مارول کار می کرد تا اینکه از مارول به علت مشکلاتی که با استن لی داشت رفت بیرون و بعد در شرکت چارلتون کمیک کار کرد ( در اینجا کمی درباره این انتشارات صحبت کردیم ) سپس در انتشارات دیسی مشغول به فعالیت شد تا اینکه در سال 1990 به مارول بازگشت  از شخصیت های معروفی که برای مارول ساخت می توان به زن سنجابی می توان اشاره کرد او برای چارلتون کمیکس هم شخصیت هایی همچون کاپیتان اتم  ( شخصیتی که در یک حادثه موشکی به قدرت های اتمی دست پیدا می کند )  و شخصیتی را خلق کرد به نام question (پرسش) که آلن مور نویسنده معروف کمیک های واچمن ( نگهبانان ) یکی از شخصیت های معروف خود یعنی روشاک را از روی این شخصیت به وجود آورد و  بلو بیتل را احیا کرد 

دیتکو تا زمان مرگ خود به انتشار کمیک های مستقل خود ادامه داد روحش شاد 

بعضی از جملات نویسندگان کمیک را در رابطه با این موضوع می نویسیم

مرد فوق العاده ای بود . که در سایه معاصرین پنهان شد ولی هنوز درخشان ماند . 

joshua hale


از شما بابت خلق بزرگترین شخصیت های دنیا که تا حالا دیده شده است متشکرم  از زحماتی که واسه کمیک کشیدین متشکرم .  مردم بیشتر از اونچه که فکر می کنی دل تنگت می شوند .

Heather Antos

من شایعاتی شنیده بودم  ولی امیدوار بودم که درست نباشد با تشکر از استیو دیتکو که دوران کودکی من را ساخت او مردی بود که به من کمیک را هدیه کرد .


بدون استیو دتیکو هیچ مرد عنکبوتی و هیچ دکتر استرنج و کمیک های سیاه و سفیدی نبود که من آنها را خوانده بودم 

Neil Gaiman